Profil edukacyjny

KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NA LATA 2014-2017

GŁÓWNE ZADANIA PRACY PRZEDSZKOLA NAKIEROWANE NA ROZWÓJ WYCHOWANKÓW

  1. Indywidualizowanie procesu edukacyjnego, stosownie do potrzeb i możliwości rozwojowych dzieci  poprzez zajęcia wspomagające efektywność uczenia się dzieci w związku z obniżeniem wieku realizacji obowiązku szkolnego.

  2. Stymulowanie i doskonalenie sprawności psychomotorycznej wychowanków w kontekście profilaktyki otyłości wśród dzieci oraz profilaktykę wad postawy poprzez:

    • gry i zabawy wspomagające rozwój ruchowy dzieci o znaczeniu zdrowotno– rekreacyjnym oraz sportowym,

    • zmiana nawyków żywieniowych wychowanków.

  1. Edukacja na rzecz zrównoważonego rozwoju - upowszechnianie wśród dzieci w wieku przedszkolnym wiedzy dotyczącej zrównoważonego rozwoju poprzez podejmowanie inicjatyw na rzecz środowiska przyrodniczego i społecznego.

  2. Inspirowanie nauczycieli do nowatorstwa pedagogicznego i otwartej postawy na upowszechnianie oraz wdrażanie rozwiązań służących skutecznej realizacji zadań przedszkola.

  3. Rozwijanie kreatywnej postawy dziecka na różnych płaszczyznach jego aktywności.

  4. Kultywowanie tradycji regionalnych i narodowych przy jednoczesnym otwarciu się na kultury europejskie. Dziecko w wieku przedszkolnym w roli Europejczyka.

 

GŁÓWNE CELE W/W DZIALAŃ

WYCHOWAWCZO-EDUKACYJNYCH PRZEDSZKOLA:

  1. Zapewnianie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i edukacji w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i dostosowanych do ich potrzeb oraz możliwości rozwojowych.

  2. Pogłębianie współpracy ze szkołą podstawową pod kątem łagodnego przejścia z edukacji przedszkolnej do etapu realizowania obowiązku szkolnego w związku z obniżeniem wieku jego wdrażania.

  3. Realizacja założeń kierunków polityki oświatowej państwa.

  4. Promowanie znaczenia edukacji przedszkolnej dla rozwoju społeczności lokalnej.

  5. Stała współpraca z partnerami i sojusznikami przedszkola działającymi na terenie miasta.

  6. Kierowanie się w kontaktach z dzieckiem zasadami:

    • podmiotowości

    • indywidualizacji,

    • praworządności wynikającej z Konwencji Praw Dziecka.

  1. Wyrabianie u dzieci nawyków dbania o własne zdrowie w zakresie szerokopojętej profilaktyki zdrowotnej.

  2. Rozwijanie sprawności ruchowej dziecka poprzez zachęcanie do wszelkiego rodzaju zabaw zaspakajających naturalną potrzebę ruchu oraz promocję zdrowego stylu życia.

  3. Stymulowanie rozwoju zdolności poznawczych i twórczych dzieci w kształtowaniu ich osobowości.

    • sukces na miarę swoich możliwości każdego dziecka w przedszkolu.

    • indywidualizowanie pracy z dzieckiem wymagającym pomocy i wsparcia specjalistów z poradni psychologiczno-pedagogicznej.

  1. Wykorzystanie potencjału zawodowego kompetentnych i doświadczonych nauczycieli w tworzeniu nowatorstwa pedagogicznego:

    1. praca nowatorskimi formami i metodami pracy,

    2. realizację programów własnych,

    3. uatrakcyjnianie oferty edukacyjnej przedszkola.

  1. Kształtowanie u dzieci postawy odpowiedzialności za stan środowiska.

  2. Promowanie przez dzieci stylu życia i zachowań przyjaznych środowisku.

  3. Zapewnienie dzieciom bezpieczeństwa i przyjaznego klimatu wychowawczego poprzez realizację programów wychowawczych służących wzmacnianiu pozytywnych zachowań dzieci oraz przeciwdziałania postawom agresywnym.

  4. Efektywna współpraca z rodzicami jako najważniejszymi partnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.

 

KRYTERIA SUKCESU

  • Wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola o bezpłatne zajęcia dodatkowe.

  • Upowszechnienie i akceptacja praw dziecka.

  • Wzrost bezpieczeństwa psychicznego i fizycznego dzieci.

  • Wzrost skuteczności pracy nauczycieli.

  • Realizacja innowacyjnych programów edukacyjnych i wychowawczego.

  • Zacieśnienie współpracy z instytucjami wspomagającymi przedszkole.

  • Wprowadzenie skutecznego systemu diagnozowania dzieci oraz ich potrzeb rozwojowych.

  • Zwiększenie integracji rodziny z przedszkolem.

  • Upowszechnienie wiedzy o działalności przedszkola w środowisku.

  • Liczny udział dzieci w konkursach, przeglądach, akcjach społecznych i charytatywnych itp.

  • Zwiększona aktywność dzieci na rzecz działań i zachowań przyjaznych środowisku.

  • Zmodernizowanie bazy przedszkola, wzbogacenie o nowoczesne pomoce dydaktyczne oraz nowoczesne materiały metodyczne.

  • Poprawa stanu przedszkolnego ogrodu i terenu wokół budynku.

  • Wysoka motywacji i zadowolenie nauczycieli w dążeniu do osiągnięcia sukcesu wynikającego z postępów w pracy z wychowankami.

(C) 1976 - 2019 Przedszkole nr 5 w Tarnobrzegu | realizacja medox.pl | projekt graficzny grafium.com.pl

Ta strona używa cookie m. in. w celach statystycznych. Dowiedz się więcej na ich temat i o zmianie ustawień w przeglądarce.
Korzystając z niniejszej strony, wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.